03-922-6227

כמה עולה להחזיק רכב בחודש

עלות רכב בחודש - easycharge

ברשימת ההוצאות של כל אדם, רווק או בעל משפחה, רבים הסעיפים שקשורים בהחזקת רכב פרטי וצמוד. בין אם מדובר ברכב שנמצא בבעלות ובין אם הכוונה היא לרכב שניתן במסגרת מסלול ליסינג דרך מקום העבודה – לא מעט הוצאות הוא מביא איתו. אחד הנושאים שתמיד נמצא בשיח הציבורי הוא גובה התשלומים החודשיים בגין החזקת (ואחזקת) רכב משפחתי או פרטי וכמו יוקר המחייה – גם סכומים אלה עולים כל הזמן ולאורך השנים. יחד עם זאת, אין זה אומר שאי אפשר לצמצם בהוצאות או לעשות מאמצים אשר בגינם אפשר יהיה להוציא משמעותית פחות כסף. על מנת להיות בשלים לשלב זה – צריך קודם כל להבין עבור מה משלמים מדי חודש בחודשו.

על מה משלמים כל חודש?

ישנם כמה רבדים או תחומים שעבורם משלמים תשלומים קבועים ברגע שהופכים לבעלים על כלי רכב אשר מיועד לשימוש אישי או משפחתי. ישנם כלי רכב מסוגים כאלה ואחרים שמיועדים לעסקים או לשימוש מסחרי ואז יחולו עליהם תשלומים אחרים ו/או נוספים. להלן התשלומים שהאזרח הממוצע משלם מדי חודש בגין בעלות על רכב או אחזקת רכב – 

  • קניית הרכב – מחירי הרכבים בישראל אינם נמוכים, כך שבכל מקרה ישנו מסלול מימון כלשהו שמחייב תשלומים חודשיים עד לסיום התשלום עבור הסכום המלא. ישנם כיום מסלולי ליסינג פרטיים שונים שגם הם מבוצעים על ידי תשלום חודשי בהתחייבות לכמה שנים וזה בדרך כלל התשלום הראשי עבור השימוש ברכב. הסכום החודשי לתשלום יכול לנוע סביב 2000-4000 ₪.
  • דלק – רבות דובר על מחירי הדלק (על סוגיו השונים) במדינת ישראל. הסכום שמשלמים בכל חודש עבור הדלק הוא נזגרת ישירה של אופי ותכיפות הנסיעות ברכב והמשוואה פשוטה – ככל שעושים יותר שימוש ברכב, כך צורכים יותר דלק וגם משלמים עבורו סכום כסף יותר גבוה. עבור צריכת דלק ממוצעת ישולם סכום חודשי של כ- 1000 ₪.
  • ביטוח – עולם הביטוח לרכב מתחלק גם הוא על פני כמה רבדים. פוליסת ביטוח החובה, כשמה כן היא – חייבת להיות תקפה עבור כל רכב וכל נהג ואין אפשרות להפעיל שיקול דעת ולבחור האם לרכוש אותה או לא. ישנן פוליסות אחרות שניתנות לבחירה על ידי בעל הרכב כמו ביטוח מקיף ו/או ביטוח צד ג'. חשוב מאד לדעת מה ההשלכות של ויתור על פוליסה זו או אחרת מבחינת פגיעה, חלילה, או התרחשות תאונת דרכים. ביטוח החובה עולה כ- 120 ₪ לחודש. מחירי הפוליסות האחרות נעים סביב 250-300 ₪ בחודש.
  • אגרת רישוי – אפשר לומר בעצם שישנן שתי אגרות שצריך לשלם עבור שימוש ברכב – האחת היא אגרה שנתית עבור רישיון הרכב עצמו והשנייה היא אגרת רישיון הנהיגה. אמנם את אגרת רישיון הנהיגה משלמים אחת לכמה שנים אך מדובר בסכום של כ- 500 ₪ שצריך לקחת בחשבון מתי יש לשלם אותו. גובה אגרת הרישוי תלוי בסוג וגודל הרכב ויכול להגיע לכדי 2500 ₪ לשנה.
  • טיפולים ותיקונים – אין רכב שלא נדרש לקחתו למוסך לפחות פעם אחת בשנה לצורך טיפול תקופתי או תיקון נקודתי. בדיקת חורף, החלפת צמיג או כל תקלה אחרת שמתרחשת כחלק מהשגרה – כל אלה מוסיפים עלויות נוספות שלא תמיד מתוכננות או אפשר לצפות מראש ויכולות להגיע לכדי כמה אלפי שקלים.
  • תוספות – לא מדובר בסכומים קבועים לתשלום אך ללא ספק מדובר בתשלומים שצריך לחשוב אם דרושים – התקנת דיבורית, התקנת מסכי מולטימדיה, שינוי הריפוד או הוספת כיסוי להגה.