03-922-6227

רכב חשמלי בישראל

רכב חשמלי בישראל

הרכבים החשמליים כבר לא זרים לאף אחד והם לוקחים חלק בתנועת הרכבים בכל כבישי הארץ. מה שהיה נדמה שמתחיל כניסוי שלא יצליח – עבר דרך טרנד מעניין והיום זה כבר עובדה בשטח. הרכבים החשמליים כאן והם לא ייעלמו לשום מקום בעתיד הנראה לעין. אנשים רבים חקרו ובדקו את הנושא של הרכבים החשמליים ופשוט הגיעו למסקנה המתבקשת שמדובר במנגנון שמשפר מאד את הביצועים של הרכב שלהם, שיש כאן חסכון משמעותי בכסף עבור צריכת דלק וכמובן שמדובר בחוד החנית של הטכנולוגיה העכשווית. ללא ספק עוד ועוד רכבים חשמליים יופיעו בכבישים ועוד ועוד נהגים יבינו את הפוטנציאל הגדול שחבוי כאן.

שנת 2020 עומדת להיות שנה של בשורה אמיתית בתחום של רכבים חשמליים כאן בישראל. כיום ישנם דגמים ספורים שמונעים על ידי חשמל אך מכיוון שמדובר בחדשנות מתקדמת וכאמור – בחוד החנית של תעשיית הרכב – גם עיכובים בירוקרטיים, כפי שהם מוכרים בישראל, לא יצליחו לבלום את המהפכה והצפי כרגע הוא להרבה יותר דגמים ממיטב חברות היצרן שיגיעו לישראל ויגדילו משמעותית את מספר הרכבים החשמליים שייסעו בכבישי הארץ. ללא ספק מדובר בהיערכות לוגיסטית רחבה מחודשת, שכן ריבוי כלי הרכב החשמליים דורש גם עמדות טעינה בהתאם וצריך להשקיע מחשבה מעמיקה בנוגע למיקום עמדות הטעינה בפריסה ארצית, לאורכה ורוחבה של המדינה.

למה לעבור לרכב חשמלי?

ישנם שני שיקולים עיקריים אשר בגינם מחליטים נהגים או מנהלי ציי מכוניות לבחור ברכב חשמלי. האחד – שמירה על איכות הסביבה. המנגנון החשמלי שמניע את הרכבים נקי, לא פולט חומרים וגזים מזהמים לאוויר ולסביבה והשימוש בדלק נוזלי פוחת בצורה משמעותית. השיקול השני קשור בנוחות – עמדות טעינה חשמליות יכולות להיות ממוקמות בכל מקום, גם ברחוב קטן ואין צורך בשטח גדול שאת רובו תופסים מיכלי דלק ענקיים. לביטול תחנות דלק יש יתרון בפני עצמו, שכן יש את מי שסבור שתחנת דלק היא בעצם פצצה מתקתקת, כמות עצומה של דלק שמונחת מתחת לפני השטח ועלולה, חלילה, לגרום נזק סביבתי בכל רגע.

עמדות הטעינה העצמאיות קטנות, צרות ומתבססות על רשת החשמל בלבד. המסקנה המתבקשת היא שאפשר יהיה להטעין את הרכב בעודו עומד בחנייה ממילא, לא צריך לנסוע במיוחד (כפי שנוסעים במיוחד לתחנת הדלק) ואפשר יהיה למצוא אפילו עמדת טעינה קרובה למקום המגורים וכך להטעין את הרכב בזמן השהות בבית. במציאות שבה הישראלי הממוצע נמצא במשך שעות ארוכות במקום העבודה או בבית ובזמן הזה הוא יכול להטעין את הרכב – הרי שבזכות הטענה ארוכה זו הרכב יכול לנסוע ולהיות שמיש אפילו במשך כמה שבועות עד שיצטרך טעינה נוספת. בזכות שינויים רגולטוריים שעומדים להיכנס לתוקף – יוכלו הנהגים הישראליים לבחור רכב חשמלי מתוך מבחר גדול של רכבים מכל הגדלים, הסוגים והקטגוריות.

מה צפוי בישראל עם הגעת העשור החדש?

כאמור – תעשיית הרכב הבינלאומית החזקה הצליחה לדחוק בגופים הבירוקרטיים לפעול בצורה מזורזת על מנת לאשר את הדרוש אישור על מנת שעם תחילתו של העשור החדש בפתיחתה של שנת 2020 אפשר יהיה להציע לנהגים הישראליים דגמי מכוניות חשמליים ממגוון חברות יצרן מובילות ומוכרות, בכל הגדלים או לצורך כל השימושים, כפי שהם מוכרים בעולם הרכב כיום. ניסאן, טויוטה, אופל, רנו ואאודי הן רק חלק מהחברות שהדגמים החשמליים שלהן יגיעו לארץ ויביאו איתם את מהפכת הרכב גם לישראל.