03-922-6227

תחנות טעינה לרכב חשמלי בישראל

תחנות טעינה לרכב חשמלי בישראל איזיצארג

שנת 2020 והעשור החדש שהיא תביא איתה עומדת להיות ה-שנה של בעלי הרכבים החשמליים. מה שעד עתה היה נראה כניסיון או טרנד חולף – עומד לטרוף את הקלפים של עולם הרכב ולהביא לכבישי המדינה הרבה יותר רכבים שמונעים על ידי מנגנון חשמלי ולא על ידי שריפת דלק. בעידן של טכנולוגיה וחדשנות שנמצא בממשק מתמיד עם נושאים שקשורים בשמירה על איכות הסביבה ושיפור המצב הקיים – כניסתם לשימוש של הרכבים החשמליים הייתה רק שאלה של זמן ומה שכבר מזמן מועדף על ידי נהגים ברחבי העולם עומד לכבוש גם את ישראל – כלי הרכב החשמליים מכל הסוגים ומכל קטגוריות הרכב.

אם כבר מדברים על רכבים חשמליים, הרי שאי אפשר שלא להזכיר באותה הנשימה גם את הנושא של עמדות הטעינה. הרכבים החשמליים לא יכולים לנסוע למשך הרבה מאד זמן ללא הטענה חוזרת ולכן בלי התשתית המתאימה, בדמות עמדות הטענה – אי אפשר להביא אותם לארץ בכמות גדולה ולהכריז עליהם בתור רכבי העשור השלישי של שנות ה- 2000. יחד עם זאת – אי אפשר שלא להתפעל מהעובדה שעמדות הטעינה שונות באופן משמעותי מתחנות הדלק שאנו מכירים היום ואפשר יהיה למקם אותן גם בתוך הערים ולאורך הרחובות. בזמן שהרכב עומד בחנייה – הוא יוכל להיות מחובר לעמדת הטעינה. כל כך קל ופשוט. 

עמדות טעינה תהיינה מוצבות בחניונים שונים לטווח ארוך, כמו גם בחניונים של חברות עסקיות או מסחריות. בזמן שהרכב בחניון ובעליו בעבודה – הוא יוכל להיטען תוך כדי, כמספר שעות העבודה. עבור חלק לא מבוטל של הדגמים – יהיה די במספר שעות זה כדי להביא את הרכב לכדי פעולה של כמה שבועות רצופים ללא הצורך בהטענה חוזרת.

עמדות הטעינה בישראל

על מנת לעמוד בביקוש ובצורך של הטענת כלי הרכב החשמליים החדשים אפשר להיות בטוחים שחברות מקצועיות תהיינה אלה שיציבו את העמדות וגם ידאגו לתחזוקה השוטפת שלהם. אפשר יהיה להתאים את העמדות על פי הצורך או המיקום המיועד שלהן – האם מדובר בעמדה שתשרת נהגים של רכבים פרטיים? האם זו עמדה מרובת אפשרויות שתוצב בחניון של מקום עבודה או אולי עמדת הטענה שתתאים לרכבים מסחריים או ציבוריים? כל אלה שיקולים ונתונים שיילקחו בחשבון לקראת הצבת עמדת ההטענה כל שהיא תשרת נאמנה את ציבור הנהגים שהמיקום והסוג שלה יתאימו להם ולכלי הרכב החשמליים שלהם.

החוכמה האמיתית היא ליצור שיתוף פעולה עסקי עם חברות באירופה (בדרך כלל) ולהתאים את עמדות ההטענה שכבר מיוצרות על ידן לשימוש בישראל, על ידי הנהגים הישראליים. ההבדל יכול להיות נעוץ בשינויים כאלה ואחרים של תקינה בין ישראל לבין מדינת המקור ומכיוון שיש לא מעט מדינות שהרכבים החשמליים כבר הפכו אצלן לנורמה סטנדרטית – הרי שחשוב ללמוד מהם גם על החלטות שמתקבלות לצורך ייצור והצבה במקומן של עמדות ההטענה. כיום בישראל אמנם אין הרבה עמדות כאלה אך הן בהחלט נוכחות ולבטח בעתיד הקרוב אפשר יהיה לראות הרבה יותר מהן בכל מקום.

המהפכה האמיתית של הרכבים החשמליים

לא רק בסיוע לאטמוספירה נעוץ היתרון הגדול של השימוש ברכבים החשמליים. הרבה מאד תחנות דלק כבר לא תהיינה בשימוש ולכן אפשר יהיה להשתמש בשטחים שלהן לצרכים אחרים. השינוי אולי ייקח קצת זמן ובכל מקרה יהיה צורך להמשיך לספק דלק לנהגים של המכוניות הרגילות אך עם הזמן יהיה מדובר במיעוט ואפשר יהיה לראות יותר ויותר עמדות הטענה חשמליות.